تفاوت CDMA و GSM در آیفون
<-PostCategory-> // 14:27 - دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

تفاوت CDMA و GSM در آیفون

 شرکت اپل برای برخی از محصولاتش مانند آیفون و آیپد دو نسخهٔ متفاوت را ارائه کرده است. که به گروهی CDMA و گروهی دیگر GSM می‌گویند. اما در اصل تفاوت این دو در چیست؟ گاهی اوقات برای انتخاب ویرایش جدید سیستم عامل، نیز با دوگانگی لینک‌های CDMA و GSM روبرو می‌شویم که ما را گمراه می‌کند؛ و بعضی اوقات از روی بدشانسی نسخه ای اشتباه دانلود می‌کنیم و چون امکان نصب فراهم نمی‌شود، ساعت‌ها وقت خود را تلف کرده‌ایم. اما چگونه می‌توان CDMA بودن یا GSM بودن را تشخیص داد؟ ما در این مقاله به بررسی و پاسخ دو پرسش مطرح شده می‌پردازیم.

بررسی آیفون CDMA و GSM

شرکت اپل در هنگام ارائه محصولات آیفون خود مانند مدل 4 و 3G نسخهٔ CDMA آن‌ها را نیز به بازار ارائه کرد. در واقع منظور از CDMA همان لاک بودن آیفون است. گوشی‌هایی که لاک هستند فقط قادرند با سیم کارت‌هایی کار کنند که مربوط به شرکت‌های طرف قرارداد اپل هستند. بنابراین نسخهٔ CDMA مربوط به آیفون‌های لاک می‌باشد. البته از ابتدای ارائهٔ آیفون 4S دیگر این چند دستگی وجود ندارد. اما آن دسته از افرادی که آیفون 4 یا 3G یا 3GS دارند قطعاً برای نصب iOS 6 با این موضوع برخورد خواهند کرد.

نسخهٔ GSM دقیقاً عکس این مطلب است. به این معنا که آیفون‌های آنلاک فکتوری (قفل باز در زمان تولید) که می‌توانند با سایر اپراتورهای ارتباطی کار کنند GSM نام گرفته‌اند.

اما این موضوع در آیپدها کمی متفاوت است. از آنجا که آیپد در سه مدل WiFi و 3G و 4G عرضه شده است. بنابراین باید با توجه به مدل آن عمل کرد. به عبارت دیگر آیپدی که سیم کارت نمی‌خورد، یعنی WiFi است باید نسخهٔ WiFi سیستم عامل اپل را نصب کند. CDMA و GSM در آیپد نسخهٔ جدید دیده می‌شود که آیپد جدیدی که قابلیت پشتیبانی از سیم کارت را دارد GSM است و آیپد جدیدی که قابلیت پشتیبانی از سیم کارت را ندارد CDMA گفته می‌شود.

چگونه CDMA یا GSM بودن را تشخیص دهیم؟

با تمام توضیحاتی که داده شد شاید در کل گمراه شدیم و احساس می‌کنیم، نیازمند یک نرم افزار جانبی برای آشنایی با مدل آی دیوایس خود هستیم. اما ما قبل از این یک نرم افزار بسیار کامل برای مدیریت آی دیوایس ها را معرفی کرده‌ایم، که iTools نام داشت و شما می‌توانید از اینجا با آن نرم افزار نیز آشنایی یابید. اما ما در ادامه می‌خواهیم از iTools برای تشخیص CDMA یا GSM بودن آیفون یا آیپد استفاده کنیم.

برای این کار ابتدا نرم افزار iTools را از لینک‌های ارائه شده در مقالهٔ «مدیریت آیفون، آیپاد و آیپد با نرم افزار iTools» دانلود و با آن آشنایی کافی پیدا کنید. سپس آی دیوایس خود را به رایانه متصل کنید و صبر کنید تا نرم افزار کاملاً دستگاه شما را شناسایی کند. آنگاه در صفحه اصلی در قسمت Type مدل آی دیوایس شما مشخص خواهد شد. توجه کنید شما می‌توانید آیپدها و آیفون‌های 4 , 3G و 3GS را از این طریق شناسایی نمایید.

به عنوان نمونه آیپد فوق از نوع 4G و CDMA است. به این ترتیب دیگر در هنگام دانلود سیستم عامل با ویرایش جدید به مشکل بر نخواهید خورد و وقت ارزشمندتان را نیز تلف نمی‌کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->